Wiadomości

Windows XP sprzedaje się lepiej dzięki... Viście

23 lipca 2007 10:14,
Daniel Cieślak

Microsoft zdecydował się na skorygowanie prognozy sprzedaży swoich produktów w roku obrachunkowym 2008 r. - koncern poinformował właśnie, iż spodziewa się w ciągu najbliższych 12 miesięcy sprzedać więcej kopii Windows XP niż prognozowano wcześniej. Zdaniem analityków, powodem wzmożonego zainteresowania starszym systemem koncernu z Redmond jest nieufność klientów wobec Visty.

O zmianie prognozy sprzedaży Microsoftu na najbliższe 12 miesięcy poinformował w czasie telekonferencji z analitykami dyrektor finansowy koncernu Chris Liddel. Oświadczył on, że w roku obrachunkowym 2008 proporcje sprzedaży Windows Vista i Windows XP wyniosą 78:22 - wcześniej Microsoft oczekiwał, iż proporcje te kształtować się będą na poziomie 85:15. Innymi słowy, koncern poinformował, że w ciągu najbliższego roku zainteresowanie Windows XP będzie o 50% większe, niż wcześniej przypuszczano.

"Skorygowaliśmy nasze prognozy dotyczące sprzedaży Visty i XP w najbliższym roku - udział Visty zmniejszyliśmy z 85 do 78%. Oczywiście, jest to gorszy wynik - ale naszym zdaniem w ogólnym rozrachunku i tak oznacza to świetne wyniki sprzedaży nowego systemu" - tłumaczył Liddel. Szef finansowy Microsoftu stwierdził też, iż zmiana ta nie wpłynie znacząco na przychody koncernu - choć przyznał, że mogą one być odrobinę niższe, gdyż klienci kupujący Vistę wybierają zwykle bogatsze (a tym samym droższe) wersje tego OS-u.

"Wydaje się, że Windows XP trzyma się świetnie - a w każdym razie lepiej, niż by wielu osobom się wydawało. Zwykle jest tak, że po premierze nowego systemu klienci tracą zainteresowanie jego starszą wersją. Tu jest inaczej" - komentuje Michael Cherry, analityk z firmy Directions on Microsoft.

Zdaniem większości obserwatorów rynku, wielu klientów wciąż wybiera XP, ponieważ nie mają zaufania do Visty - dowodem na to jest choćby fakt, iż kilku producentów sprzętu (m.in. Dell) w ciągu ostatnich kilku miesięcy najpierw zrezygnowało z instalowania w swoich komputerach XP (na rzecz Visty), jednak po pewnym czasie z powrotem wprowadzili starszy system do oferty. XP najczęściej instalowany jest na tańszych maszynach, wyposażonych w komponenty, które nie zapewniają komfortowej pracy w Windows Vista.

Michael Cherry sądzi, iż jeśli trend ten utrzyma się, to całkiem możliwe jest, że Microsoft zdecyduje się na ograniczenie dostępności Windows XP - aby w ten sposób zachęcić klientów do kupowania nowego systemu. Pierwszy krok w tym kierunku został już zresztą uczyniony - w połowie kwietnia koncern zapowiedział, że na początku przyszłego roku zamierza ograniczyć detaliczną sprzedaż XP.

W ubiegłym tygodniu Microsoft opublikował wyniki finansowe za IV kwartał i cały rok obrachunkowy 2007. W IV kw. zysk netto Microsoftu wzrósł o 7% do 3,04 mld USD. Byłby jeszcze wyższy, ale koncern musiał za 1,06 mld USD wydłużyć gwarancję na konsole Xbox 360, które okazały się wadliwe. Sprzedaż spółki w IV kw. wzrosła o 13% do 13,37 mld USD. W całym roku obrachunkowym 2007 przychody Microsoftu sięgnęły 51,12 mld USD. Zysk netto wyniósł 14,07 mld USD.
Oryginalny tekst został opublikowany na www.pcworld.pl
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (41)

indi

09-12-2008 16:15

Vista jest porównywalna z najlepszymi uznanymi linuksami jak choćby Red Falg Linux ... też jest obowiązkowa:D... tylko na innym obszarze...;)

Me/2000

07-08-2008 17:20

Po co wam XPienie czy VISTAlenie się z tą całą aktywacją i jej wszelkimi problemami? Najlepiej rzucić tą całą aktywację w pierony i wrócić do Windows Me/2000 który nie ma żadnej aktywacji. Ukłąd podwójny Me/2000 ozwala na DOSa - więcej tutaj: [[http://en.wikibooks.org/wiki/Windows_Me_boot_and_Windows_2000_boot]]

gość

05-04-2008 12:24

Markowski - co Ty opowiadasz? Co wspolnego ma Me i 2000 poza wygladem ikony "moj komputer"? :P

ZŁOOO

28-03-2008 01:12

NIENAWIIIIDZĘĘĘĘĘĘĘ! ALE I NA NICH KIEDYŚ ŚMIEEERĆ!

wiktorwrc

06-09-2007 16:18

ostatnio kupiłem lapka z vista i po 2 dniach byłem załamany. 1 dnia wgrywałem programy i lapek dostał takiej zwiechy ze musialem reinstalować viste. komp mi wolno chodzi i zaczynam tesknic za xp2. jak dla mnie to ma dobrze dzialac a nie ładnie wygladać. a zwolennicy visty moze niech napisza jak ją skonfigurować a ja po sprawdzeniu zwróce honor.

markowski

13-08-2007 14:24

Witam ! To było do przewidzenia,system po poligonie ME,obszlifowany w 2000-ce (mowa o XP) musiał odnieść taki sukces i jeszcze przez lata będzie używany wsparcie przecież Microsoft zapewnia dłuższe niż w przypadku Visty.!! Za mniej więcej 2-3 lata w oparciu o XP i kolejny poligon Vista wejdzie na rynek nowy system o którym już co nieco słychać wsparty bibliotekami Direct X 11. Jak na razie pozostają moje komputery i cała praca na XP Pro,dla kilku wodotrysków typu Aero (komu takie bzdety potrzebne) szkoda pieniedzy,nerwów i wymiany sprzętu. A teraz uwaga do zwolenników Linuksa,nikt nikomu nie ma prawa narzucać wyboru systemu tym bardziej że jak Was czytam to dochodzę do wniosku iż tak naprawdę niewiele macie o nim pojęcia,trendy jest zaprosić kumpli i pokazać Pingwina ,patrzcie Ja to jestem guru...po prostu smarkate dzieciaki. Pozdrawiam

roland

10-08-2007 18:17

Vista to badziew jakich malo! Dopóki nie wyjda service packi nie ma co sie przesiadac - wiem bo na nim pracuje od 3 miesiecy!

~Gość

08-08-2007 13:02

Procki 2 GHz? Ja mam procesor Duron 800 MHz i 768 MB RAM i Windows Vista śmiga aż miło. Tylko mój dziesięcioletni skaner nie działa, ale to pewnie tylko kwestia czasu.

popdruid

26-07-2007 12:54

Ha, ha - no cóż - sposób jak każdy inny... :-))

mario

25-07-2007 09:59

@inny Jakub: "po wyjsciu z niej mam 97% zasbow procka dla swojej dyspozycji, jak na moj gust to jest ok." System w stanie "spoczynku", czyli wtedy gdy kompletnie nic się nie dzieje powinien zużywać 0% zasobów - ew sporadycznie coś robić. Stałe zużycie 3% to jest dużo. AMD "a procek najwyzszych lotow nie jest amdX2 3800. ram 2gb i aero nawet nie zostawia rysy na wydajnosci. jak marudzisz na gui to idz na tryb tekstowy twoj wybor." Hmmm .... oczywiście nie jest najwyższych lotów, ale to jest nowy sprzęt 2 niezależne rdzenie i 2 GB ramu to jest naprawdę dużo, więc Ty nie odczujesz balastu Visty aż tak bardzo jak inni. Wielu ma procki taktowane w okolicach 2GHz i 512MB RAM... "ktos tam cos bredzil o drm... zenua. nie chchesz nie uzywaj. przeciez zwykle mp3 tez mozesz odpalic a jak masz muzyke zabezpieczona drm to sobie mozesz jej posluchac. ot. przywilej." Widać albo nie cenisz swojej wolności, albo nie wiesz kompletnie jak zaimplementowany jest DRM w VISTA!?!? DRM w Vista jest bardzo restrykcyjny. Jak kupisz sobie film HD i nie masz odpowiedniej karty grafiki i monitora to nie pooglądasz sobie tego w HD, bo Vista stwierdzi, że nie ma możliwości ochrony treści i pogorszy jakość obrazu i dźwięku. Nie jest ważne czy to nagrane kamerą na przyjęciu urodzinowym przez Ciebie czy oryginalny kupiony film, czy pirat - Vista wie "lepiej" i ma w d... jej usera.

Kuba

25-07-2007 09:46

"Microsoft zdecyduje się na ograniczenie dostępno¶ci Windows XP - aby w ten sposób zachęcić klientów do kupowania nowego systemu" hehehe, dobre: "zachęcać do kupna nowego systemu". Chyba chodzi o "zmuszanie do kupna nowego systemu". A niektórym producentom (dystrybutorom)kompów rozum uciekł w pięty. Np. Vobis sprzedaje wył±cznie zestawy z systemem, a na dodatek tylko z Vist±. Jak powiedziałem, że wolę XP, to mi rzekli, że mogę sobie zainstalować pirata XP, bo Vista go zalegalizuje - ja im na to, że mam XP box i chcę kompa bez systemu. A oni - prosze bardzo - sformatujemy dysk i bedzie bez systemu, ale i tak musi pan za niego zapłacić.

inny Jakub

24-07-2007 13:12

mam V ultimate od miecha i jakos nie zauwazylem jakiegos spadku wydajnosci w porownaniu z XP, jedyne co moge miec zastrzezenia to stary do grafy. gf8k sa stale rozwijane i zwalam to na proces ewolucji. uruchamianie programow i ciagly monit o to? prosze bardzo mi to nawet odpaowiada lubie wiedziec co mi sie odpala na kompie. vista chodzi od jakiegos czasu non stop bez restartu tylko na czas nocy wrzucana jest w hibernacje. po wyjsciu z niej mam 97% zasbow procka dla swojej dyspozycji, jak na moj gust to jest ok. a procek najwyzszych lotow nie jest amdX2 3800. ram 2gb i aero nawet nie zostawia rysy na wydajnosci. jak marudzisz na gui to idz na tryb tekstowy twoj wybor. ktos tam cos bredzil o drm... zenua. nie chchesz nie uzywaj. przeciez zwykle mp3 tez mozesz odpalic a jak masz muzyke zabezpieczona drm to sobie mozesz jej posluchac. ot. przywilej. ogolnie jestem bardzo zadowolony z visty. jak ktos zacznie gadac cos o woli wyboru to powiem tylko ze dokonalem go swiadomie i nikomu nic do tego. pozdrawiam

Aix

24-07-2007 12:49

wypowiadają się niektórzy ludzie, że zainstalowali vistę, że nie narzekają, że microsoft rządzi. Chciałem Wam powiedzieć, że nie jednym chlebem człowiek żyje i są na świecie różne systemy operacyjne. Część z nich jest znacząco lepsza od windowsa xp i visty. Kto zna historię komputerów to w przeszłości też tak było. Aktualnie według wielu źródeł najlepszy jest linux. Dostrzegają to nie tylko maniacy czy jego normalni użytkownicy, ale całe Państwa i firmy. To tylko kwestia czasu gdy większość będzie pod linuxem. Zgadnijcie ile microsoft ma informatyków (tych co piszą system i programy), a ile razy więcej informatyków rozwija linuxa. Cześć robi to za darmo część w dużych i małych firmach. Programiści zwani deweloperami też od dwóch lat masowo przechodzą na linuxa z windowsa. Rynek windowsa się kurczy. Studenci informatyki to też w większości twórcy oprogramowania linuxa, bo oni znają różnice. Aktualnie windows vista, a tym bardziej xp jest daleko w tyle za linuxem. Tylko kwestia przyzwyczajeń i reklama utrzymeje ludzi przy windzie, a młodzież również gry. Jednak Linux i oprogramowanie open source rozwija się w takim tempie, że niedługo windows będzie uruchamiany tylko jako wirtualny.

max

24-07-2007 12:32

qqman - to jest wg ciebie sukces? Że ludzie wolą kupić staroć, póki jeszcze można, byleby tylko nie kupić najnowszego produktu koncernu? Chyba z byka spadłeś.

KSn

24-07-2007 11:42

@mil Jeśli już robimy offtopic to... Nie chodzi o dowartościowanie się, ale przeczytaj wszystkie posty od pierwszego do tego przede mną, i poczytaj też o Vista na innych forach. Zobaczysz, że niechęć do tego systemu (z resztą nie tylko bo i Linux''a też) wynika z nie wiedzy i braku chęci do głębszego poznania danego zagadnienia.

qqman

24-07-2007 11:27

A miało być, wg linuksiarzy, tak pięknie. Problemy z Vistą -> ludzie przesiadają się na Linuksa. A tu się okazuje, że ludzie wolą starego XP-ka od najnowszego pingwina :D :D :D MS rządzi!!!

mil

24-07-2007 10:59

Dowarto¶ciowałe¶ się kolego KSn@ke w pierwszym po¶cie ? Że zacytuję "wystarczy trochę CHĘCI i WIEDZY" i to niby ty j± masz tak ?

KSn

24-07-2007 09:43

Testuję MS Vista Home Premium już od jakiegoś czasu i nie mogę przyznać racji ludziom którzy twierdzą że ten system jest fatalny. Uruchamiam w nim niemal każdy program jakiego potrzebuję (i nie koniecznie w najnowszej wersji) i niemal każdy działa, do tej pory miałem problemy z Alcohol120% w wersji z 2005 roku (sypały się sterowniki virtualnego SCSI) i z Firefoxem (usługa DEP potrafi dać się we znaki). Do żadnego sprzętu nie brakuje sterowników i jak na razie wszystkie jakie mam są podpisane przez WHQL. Do dopracowania parę drobnych rzeczy w Vista jest, np Kontrola Konta Użytkownika, chociaż nie wiem czy to chodzi o Microsoft, która monituje o pozwolenie na uruchomienie starszych programów jako nie podpisanych przez wydawcę (a oto to jednak programiści powinni zadbać a nie MS). Wydajność tego systemu też nie jest kiepska, na procesorze Intel C2D E4300 i 2GB RAM + Radeon X1650Pro (ażeby przetestować Aero z pełnymi detalami) uruchamiam jednocześnie kartę telewizyjną, photoshop CS2 i jeszcze w tle nagrywam płytę DVD i wszystko to w porywach zużywa ok 70% zasobów systemowych, a jak już skończę te ekstremalne prace, wszystko ślicznie i samo wraca do 20-30% w zależności programów w tle uruchomionych. Prawidłowa konfiguracja... Prosta nie jest ale... możliwości jakie dają domyślne narzędzia tego systemu to.... większość z was ich nie wykorzysta - nigdy!!! Np zestawienie połączenia DSL (sterowniki z W2k chodzą miodzio, 3 min konfiguracji) i zabezpieczenie firewall''em - 5-6 godzin pracy (same reguły firewall''a w trybie ręcznym ruch RX/TX) i system jest bardziej bezpieczny niż z ZoneAlarm v7.1 i Norton IS 2007. Do kontroli rodzicielskiej nie trzeba żadnych programów typu Beniamin czy podobnych, wystarczy trochę CHĘCI i WIEDZY (chociażby gdzie szukać podpowiedzi w rozwiązaniu tego czy innego problemu). Uruchamianie procesów podczas startu systemu - dużo zawsze znaczy źle i tutaj jedynie karta TV spowalnia ten etap. A bez tej opcji system startuje 2x szybciej niż XP SP2 na tej samej konfiguracji. Jeśli nie radzicie sobie z Vistą albo piszecie a wcale nie mieliście z nią do czynienia to lepiej nic nie piszcie bo zostaniecie tylko wyśmiani i tyle. Jedyny poważniejszy problem (chociaż standardowy w systemach z MCE to to iż nie rozpoznaje Tunera TV - sam pilot rozpoznaje :) a tunera ni w ząb )

ququryq

23-07-2007 22:54

ja mam na pokładzie intela CPU 3.06 Ghz 1010,7 MB ram system ubuntu 7.04 i nie narzekam na nic

sat_diver

23-07-2007 21:53

quote: "powodem wzmożonego zainteresowania starszym systemem koncernu z Redmond jest nieufność klientów wobec Visty." XP jest po prostu dopracowany, a Vista to na razie efektowny bubel z bazaru.

Jakub

23-07-2007 21:26

U mnie PCet z Xpekiem na pokładzie bez problemu śmiga po 7-9 dni bez restartów cały czas coś robiąc (2Ghz, 512MB ramu) i jak narazie lapek z Vista (1,6 Ghz, 512MB ramu) nie jest gorszy, czasem chodz po 1,5 dnia i nie widzę bym na pc lub lapku miał problemy z "komfortową" pracą bo to przecież jest podstawą ;) Nigdy jeszcze Widna (Xpek i Vista) nic mi same nie sformatowały - a to co Ty piszesz , że coś samo się sformatowało, to bardzo ciekawe to już nawet się łapie pod historie "Z Archiwum X" ;)

AntySpecu

23-07-2007 19:42

@Specu "to zobaczysz jak bedzie działać za miesiąc (o ile bedzie działać)." Hmm, mam Vistę pół roku bez reinstalki działa bardzo szybko. XP po tym czasie zaczynał się dławić, mimo, że regularnie dbam o system. Vista tego problemu nie ma :D Oczywiście jeśli się ma odpowiedni sprzęt, bo jeśli huczy u ciebie stary Pentium 4 2 GHz i 512 MB SDRAMu to na temat Visty nie ma co się nawet wypowiadać ;) "konfiguracja w poprawny sposób graniczy z cudem, ale co sie spodziewać po tym jak 97% kodu jest zgodna z XP-kiem," Konfiguracja Visty to bułka z masłem. Nawet dziecko neostrady da sobie z tym radę. Można zrozumieć, że w niketórych przypadkach coś jest niekompatybilne... to samo było z przejściem z 98\ME na XP. Oooo... a skąd wiesz, że 97% kodu jest taka jak w XP ?? Czyżbyś był pracownikiem MS ?? LOL... A może źle przeliczyłeś linijki :D "być może, ale znam bardzo dużo ludzi którzy sie zajmują tym zawodowo, i jest to dla nich niewykonalne." Może już czas (najwyższy), by wyrzucić ich z pracy ??

Specu

23-07-2007 19:29

@Jakub widzisz... jesli myslisz że vista jest taka fajna... to zobaczysz jak bedzie działać za miesiąc (o ile bedzie działać). konfiguracja w poprawny sposób graniczy z cudem, ale co sie spodziewać po tym jak 97% kodu jest zgodna z XP-kiem, a cała reszta jest niekompatybilna w dół. vista potrafi sama (bez wiedzy usera) sformatować karty pamięci (ssd, i xD). mówisz że jest wiele ludzi którzy nie potrafią konfigurować visty.... być może, ale znam bardzo dużo ludzi którzy sie zajmują tym zawodowo, i jest to dla nich niewykonalne.

Jakub

23-07-2007 17:18

Co do Windows Visty - dotychczas miałem Xpeka SP2 na PC i jak kupiłem laptopa (normalnego, nie żadnego z wyższej półki - 1,6GHZ, 512 MB ramu itp) z preinstalowaną Vistą - liczyłem, że natychmiast pozbędę się Visty na rzecz Xp (bo od lat korzystam z XP - umiem go dopasować do swoich wymagań by praca była wygodna, wydajna i przyjemna) - ale po 1 dniu zabawy i korzystaniu z najnowszego systemu MS stwierdziłem, że Vista zostaje. Bardzo mnie irytują komentarze typu - Vista to szmelc, spowalnia komputer itp. Moim skromnym zdaniem piszą to osoby totalnie (bez obrazy ale chyba - głupie) nie znającego tego systemu (pewnie nie tylko Visty), nie posiadające umiejętności konfiguracji Visty a tym bardziej nie umiejące zadbać o porządek w systemie (rejestr, system plików itp). Każdy system nie będzie stabilny jeśli 20 aplikacji będzie z nim się uruchamiało...

bobi

23-07-2007 16:13

Kilka tygodni temu zainstalowalem Win Vista Ultimate, tak na probe. Chcialem sie przekonac na wlasne skorze jaki ten system jest. No i sie przekonalem. W przyszlym tygodniu wracam do Win Xp SP2. Bez komentarza...

Specu

23-07-2007 15:27

@Pieczarka Vista stanie sie popularna jak wygaśnie support dla XP; tak samo jak było z win98.

Pirat z Karaibow

23-07-2007 14:26

Stestowalem ten system na kompie ktory nie byl w stanie pociagnac nowego silnika Aero ze wzgledu na grafike. Wniosek nie wiem czy to przyzwyczajenie czy fakt ze okienka xp mi sie bardziej podobaja. Wniosek : System XP na dzien dzisiejszy jest bardziej komnpatybilny z urzadzeniami dostepnymi na rynku co pozwala na zakup urzadzen z kazdej grupy cenowej. Brak problemu z nadwyzka jaka trzeba zaplacic aby pociagnac Viste takze daje kilka prcent spoleczenstwa ktory pozostaje przy starym systemie. POza tym faktem jest ze XP jest juz tak oblozony crackami generatorami oraz aplikacjami ktore swobodnie pozwalaja na pelny update z stron Microsoftu. I wielu z nas choc ich stac na wylozenie tych kilku stowek wiecej aby Vista smigala to ja osobiscie pozostane z XP nie aby zoszczedzic ale zeby posiadac w pelni kompatybilny system przynajmniej do konca tego roku. Wydaje mi sie ze polityka jaka prowadza panowie od Pana Bila to dobra opcja.daja nam mozliwosc update przez kolejnych 5 lat. ALe kazdy z nas wie ze to bedzie rok jak wszystkie inne firmy zajmujace sie produkcja sprztu do PC jak i oprogramowania zaczna byc w pelni kompatybilny z Vista. Jest prawda ze system ten wyprze XP chocby na mozliwosci jakie daje programistom. Na dzien dzisiejszy staraja sie przyciagnac klientow jednym faktem PRZYSZLOSC LEZY W VISCIE oraz okienkami i opcjami ktore pozwalaja najwiekszemu laikowi poruszac sie w nim swobodnie. To dobra teza tworzenia systemu. Przeciez wlasnie powinien taki byc. Miejmy nadzieje ze te kolejne lata ktore zapewne przyniosa nam wiele nowych platworm pod procesory oraz inne strefy jak programowanie przyniosa nam radosc z urzytkowania PC. Generalnie jestem za ale nie od dzis za rok zmienie system.

Pieczarka

23-07-2007 14:26

Jak dla mnie to Vista zacznie byc bardziej popularna po wypuszczeniu sp1 no moze sp2 :)

houston

23-07-2007 14:05

dobrze ze jeszcze "zachecajac po przez obnizenie produkcji XP''ka" to jak dac skazanemu prawo smierci tj czy woli kule w leb czy woli zawisnac do gory nogami i byc opiekany zywcem bez znieczulenia takie daje mi prawo M$ tylko ladne mi prawo wybo bo i tak klient koncowy nie uniknie kary smierci :D zeby skorzystac az Visty troche lepszej niz Basic niedaj Boze w ver 64 bit to od razu trzeba miec na dzien dobry 2 GB ramu i wylaczyc wszelkie wodotryski do minimum !! jesli ktos chce viste ultimate 64 bit to od razu na dzien dobry 4 GB ramu i to bez zajakniecia lepiej zeby to bylo juz 8 GB :D ehh a gdzie "zlote prawo ze system powinien zajac ulamek zasobow i dac mozliwosc pracy aplikacjom udostepniajac te 90% zasobow" juz nie wspominam o takich opcjach "upierdliwych" ze niekiedy kasujemy katalog jako administrator a system "pluje" sory ale nie masz odpowiednich uprawnien chyba administrator wie lepiej niz system czyzby system ma wieksze prawa niz administrator w systemie M$ ??

bossot

23-07-2007 13:34

re plofi może był po prostu instalowany na szybszym kompie niż konkurencja? takie "rzetelne" testy microsoft już przeprowadzał, np w przypadku baz danych (konkurencja była owszem instalowana na serwerach, ale tych przeznaczonych dla obsługi www a nie baz danych).

~Gość

23-07-2007 13:26

Vista to poracha, a wszystko przez DRM. Ludziom już dawno przestał podobać się Big Brother,a Micro... ładuje nam to świństwo w Viste.To niech sobie ją teraz sami instalują :P

plofi

23-07-2007 13:15

Ciekawy jestem co z tymi testami które przedstawiał microsoft, że nowy windows będzie o wiele wydajniejszy od XP i porównywalny z najlepszymi linuksami. Albo się przeliczyli, albo twierdząc że jest szybki dorzucili do niego zbyt wiele "ciekawostek" i zabezpieczeń.

Arni

23-07-2007 13:06

Problem jest w tym, ze Vista ma o wiele wieksze wymagania niz zapisane w specyfikacjach, a pakuje ja sie jako OEM nawet w przypadku duzych producentow do komputerow z 1GB RAM, co jest nieporozumieniem. Dlatego tez ludzie downgrade''uja do XP, ktore w takiej konfiguracji chodzi o wiele wydajniej.

Rafał

23-07-2007 13:04

@Spokes: myślisz że tak jest ok? nie narażasz przypadkiem firmy na straty? Powiedz zarządowi prawdę stosując taką analogię: zapłaciłeś właśnie za nowy samochód, lecz jeździsz starym.

Spokes

23-07-2007 12:25

Ja wszystkie kompy które kupuje z Vista downgrad-uje do XP-ka, chce mieć jednolito¶ć w systemach,

plofi

23-07-2007 12:20

Co do używanej(legalnie) ilości Visty do ilości sprzedanych też są rozbieżności. Spotkałem się już z kilkoma przypadkami, że ktoś kupił komputer z Vistą i po paru dniach zainstalował XP.

Scorcerer

23-07-2007 12:19

Muszę Cię rozczarować Citek, ale jak chcesz mieć prawo wyboru, to musisz zwrócić się do GPLowej konkurencji :>

BiQ

23-07-2007 12:10

Microsoft nie ma robic dobrze klientom tylko zarabiac pieniadze...

Citek

23-07-2007 10:58

Zgadzam się z tobą Pat. Gdyby nie wciskali na siłę do nowo kupowanych komputerów/ laptopów preinstalowanej wersji Visty to na pewno proporcje by się znacznie zmieniły i wydaje mi się, że nawet na korzyść XP''ka. Dziwi mnie to dlaczego, my klienci, nie mamy prawa wyboru, niby klient nasz pan, ale jak widać w tym przypadku to nie obowiązuje. DO MICROSOFTU: Drogi Microsofcie, apeluję tutaj z prośbą żebyś nie uszczęśliwiał na siłę klientów, daj nam prawo wyboru, przecież nie każdy lubi to co jest nowe (czyt. Vista), nie którzy wolą to co jest już w miarę dobre i sprawdzone (czyt. XP). Z poważaniem zagorzały użytkownik systemu XP, który nie zamierza w najbliższej przyszłości przesiadać się na Vistę.

pio

23-07-2007 10:50

Pat masz rację z tym "zachęcaniem". Zamiast obniżyć cenę lub dodać do nowego systemu jeszcze jakieś dodatkowe oprogramowanie (jak robi Apple) Microsoft ogranicza dostępność Win XP. Tu właśnie widać jak na dłoni do czego prowadzi niemal pełny monopol: można zrobić z klientem wszystko - sprzedać mu niepełnowartościowy produkt (Vista Basic), narzucić niekorzystną licencję (przypisana do komputera wersja OEM - jest też, a jakże, wersja Box, tylko kosztuje tak dużo, że nie opłaca się jej kupować), sprzedać za spore pieniądze (ok. 400 zł) zestaw, którego nie można zgodnie z prawem wykorzystać do celów komercyjnych (MS Office dla użytkowników domowych)...

Pat

23-07-2007 10:23

"Microsoft zdecyduje się na ograniczenie dostępności Windows XP - aby w ten sposób zachęcić klientów do kupowania nowego systemu" - to sie nazywa "zachęcenie" chyba chcieli napisać zmusić to byłoby bardziej odpowiednie:) Ciekawe co by było gdyby tak na siłe nie wciskali Viste z nowymi kompami, stosunek 20:80?:)

Polecane

Przełomowy rok... znowu

Lektura firmowych informacji prasowych i prognoz firm analitycznych nie pozostawia wątpliwości - każdego roku...


Spokój i luz administratora

Wymagania wobec pracowników działów IT rosną proporcjonalnie do stopnia rozwoju teleinformatyki. Oczekuje się, że...


04-204 Warszawa ul. Jordanowska 12
tel.: (+48 22) 321 78 00 fax: (+48 22) 321 78 88
© copyright 2011 IDG Poland SA